top1 top2

Välkomna till Alzheimerföreningens Forum

Om du vill göra inlägg måste du registrera dig och logga in.

Innehållet på vårt forum är enbart till för informationsbruk samt utbyte av tankar och erfarenheter medlemmarna emellan.
Inläggen och materialet är inte avsett för att användas i stället för professionell medicinsk rådgivning.
Innehållet ska inte användas som grund för att ställa diagnos eller bestämma behandling.
.

Alzheimerföreningens forum - Övrigt - Min sambos mor

Min sambos mor

Sida: 1

Författare Inlägg
Medlem
Registrerad: Aug 2011
Hej alla!

Har precis hittat hit till denna sidan. Jag är en kille på 25 och har en partner som är 51... Hans mor är 91 och och är dement... Jag har försökt att muntra upp honom de dagarna det känns värst för honom när hantänker på henne... Men vad ska man gör göra och hur kan jag hjälpa honom på bästa sätt?? Jag har försökt att läsa om alzheimer och försöka förstå vad det handlar om! Jag vill ge honom all stöd och finnas där för honom när han ska gå igenom under de jobbiga tiderna när hans mor kanske blir värre.

Han han är helt underbar mot och vill göra det bästa för att hon ska ha det så bra som möjligt fast att vi bor i malmö och hon i Nässjö!

Tycker bara att det är jobbigt att se honom ledsen varje gång han tänker på henne... Jag blir påverkad såklart!

Tack!

Med Vänliga Hälsningar!
/DR
Administratör
Registrerad: Mar 2009
Hej DR
Ja det är svårt att se när någon som står nära en är ledsen och mår dåligt.
Kan din partner få någon assistans där hans mor bor som närstående, kanske samtal. Det vet jag av egen erfarenhet kan vara till ett stort stöd. Det är ju bra som skriver att du läst på, det blir "lättare" att förstå. I forumet finns det under Möten aktiviteter en länk till en artikel om min fru och mig, det är ett sätt för oss att dela med sig till andra för att försöka förstå.
Hoppas din partner kan tala med någon där i Nässjö.
bästa hälsningar till dig/er
från
Peter af Petersens
admin forumet

Sida: 1

Alzheimerföreningens forum - Övrigt - Min sambos mor

.
Alzheimerföreningen i Sverige • Box 197, 211 00 Lund • Tel 046-14 73 18 • Fax 046-18 89 76 • info@alzheimerforeningen.se